کاغذ دیواری طلایی

مهارت های انتخاب کاغذ دیواری

مهارت های زیادی برای انتخاب کاغذ دیواری وجود دارد که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

1-کلاسیک یا مدرن بودن:

طرح و رنگ کاغذ دیواری می تواند کلاسیک مانند طرح های سلطنتی، اسلیمی و گل های مختلف. رنگ های سفید، کرم، طلایی، نقره ای و … با تاکید بر طبیعت گرایی باشد که این نوع کاغذ دیواری برای فضاهایی که از پرده های کلاسیک سه لایه (تور وحریر، آستر، دکور) و مبلمان سلطنتی (استیل) و فرش دست باف یا ماشینی استفاده می شود مناسب هستند. طرح های مدرن کاغذ دیواری شامل طرح های هندسی و خطوط منظم وحتی طرح های ساده با تاکید بر بازی رنگ و نیز برخی کاغذ دیواری های راه راه در این دسته می باشند. این کاغذها برای فضاهای مدرن، کافی شاپ ها، اماکن اداری و تجاری و نیز بسیاری از فضاهای مسکونی که تاکید بر مدرن بودن و اسپرت بودن دارند، بسیار مناسب است.

اگر قصد خرید کاغذ دیواری اصفهان را دارید اینجا کلیک کنید.

2-همخوانی با محیط:

یکی از مواردی که باید در انتخاب کاغذ دیواری به آن دقت داشت همخوانی با محیط یا داشتن هارمونی می باشد. این همخوانی می تواند در قالب طرح و یا رنگ باشد. برای مثال وقتی رنگ غالب یک فضا کرم و قهوه ای است می بایست در همان تنالیته رنگ انتخاب صورت بگیرد. البته جالب است بدانید تنالیته رنگ کرم پر تعدادترین پرده های رنگی را در بر میگیرد که از سفید روشن تا قهوه ای تیره است که به آن رنگ پوستی نیز می گویند (رنگ پوست بدن انسان ها) و البته این تنالیته رنگی، آرامش بخش ترین تنالیته رنگی نیز می باشد. به این نکته باید توجه داشت که در صورتی که بخواهیم از هارمونی استفاده کنیم، همخوانی را در رنگ انجام می دهیم اما اگر نگاه ما کنتراست باشد و بخواهیم در محیط و فضای مد نظر از کنتراست استفاده کنیم، می توان همخوانی را در قالب طرح هماهنگ کرد. برای مثال طرح کاغذ دیواری می تواند با طرح پارچه های مبل دقیقا یکسان باشد. چه در یک تنالیته رنگ، چه در یک کنتراست رنگی.

3-کاربرد خط و طرح:

یک طرح شلوغ برای فضاهای بزرگ مناسب است و یک طرح خلوت برای فضاهای کوچکتر و با یک کاغذ دیواری با طرح ها و خطوط عمودی می توان دیوارهای کوچک را بلندتر نشان دهند. یک کاغذ دیواری با خطوط افقی دیوار را کشیده تر نشان خواهد داد. خطوط منحنی با الهام از طبیعت آرامش را القا می کنند و خطوط شکسته تحرک را. اشکال هندسی نیز هر یک معنی و مفهوم خود را دارد مثلا مربع در طرح یک کاغذ دیواری نظم را در ذهن تداعی میکند. دایره دوام داشتن را و مثلث فعال بودن را القا می کند.

4-رنگ غالب محیط:

در هر فضا و هر مکانی معمولا یک تنالیته رنگی بر دیگر رنگ ها غلبه دارد و می تواند به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته شود. برای مثال در یک منزل مسکونی که سرامیک بژ، قرنیز شکلاتی، رنگ کرم استخوانی برای دیوارها و رنگ سفید برای سقف ها را در نظر بگیرید. رنگ غالب این محیط تنالیته کرم قهوه ای است و در انتخاب کاغذ دیواری بایدحتما مد نظر گرفته شود. در چنین فضایی می توان با پیروی از قاعده هارمونی یا به عبارت دیگر ست کردن از همین خانواده رنگی کاغذ را انتخاب نمود یا با پیروی از قاعده کنتراست تضاد این رنگ یعنی فیروزه ای و سبز کم رنگ، زرد و نارنجی استفاده کرد.

برای خرید از بورس کاغذ دیواری اصفهان اینجا کلیک کنید.

5-نور محیط:

نور محیط یکی از آیتم های مهم انتخاب کاغذ دیواری است که چه طبیعی آن و چه مصنوعی آن بسیار در انتخاب کاغذ دیواری تاثیر دارد. برای مثال نور زیاد در حالت طبیعی آن اجازه می دهد از رنگ های تیره تر استفاده کنیم و نور کم در حالت طبیعی ما را مجبور می کند از رنگ های روشن بیشتر استفاده کنیم. نور آفتابی و مهتابی در مبحث نور مصنوعی بهترین ترکیب بوده و به ما اجازه می دهد جلوه بهتری از کاغذ دیواری را ببینیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.