اهمیت درب و پنجره در ساختمان سازی

 در و پنجره یکی از مهم ترین اجزا در ساختمان سازی می باشد و اگر به درستی  انتخاب و نصب نشود مهندسین ناظر کارشناسان آن را تعیین می‌کنند و نمی توان در آن ساختمان زندگی کرد بنابراین قبل از ساخت و ساز و خرید درب و پنجره باید اطلاعات کافی در این باره داشته باشید. اگر قصد بازسازی منزل را دارید باید در مورد درب و پنجره ها تصمیمات درستی گرفت. ما در این مقاله قصد داریم انواع درب و پنجره را به شما عزیزان معرفی کنیم و کاربرد و مزایای هر یک را باهم مقایسه نماییم.

 معرفی انواع درب و پنجره:

 انواع درب ها از زوایای مختلف می توان تقسیم بندی نمود به طور مثال از لحاظ متریال به چند دسته چوبی فلزی و شیشه ای تقسیم می شود. از لحاظ زاویه باز شدن درب به چند دسته لولایی ، کشویی و…  تقسیم بندی می شوند. اما پنجره ها را تنها به دو دسته تقسیم می کنند. پنجره های ساده و معمولی و دسته پنجره های دوجداره . حال قصد داریم مقایسه ای بین انواع درب و پنجره انجام دهیم.

 تفاوت بین پنجره ای معمولی و دوجداره:

 سالها پیش تنها استفاده از پنجره های معمولی در ساخت و سازها رواج داشت که با استفاده از چهارچوب چوبی و یا فلزی و استفاده از شیشه های معمولی تولید و نصب می شوند با پیشرفت علم ساختمان سازی و مهندسی پنجره های دوجداره با چهار چوب استاندارد و شیشه های چند لایه ساخته شد که مزایای بسیاری نسبت به پنجره های معمولی دارد. پنجره های دوجداره اصفهان عایق صدا و دما می باشد اگر به درستی نصب شود می تواند از اتلاف انرژی جلوگیری کند. همچنین وضعیت دیگری که در مقابل پنجره های معمولی دارد به دلیل متریال بکار رفته در ساخت پنجره دوجداره عمر مفید بالایی دارند و در مقابل  ورود آلودگی ها گرد و غبار و سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

کفپوش بامبو

 عایق سازی ساختمان:

 برای عایق سازی ساختمان موارد بسیاری را باید مد نظر قرار داد. در مورد پنجره ها توضیحات لازم ارائه شد. درب های  ساختمان یکی دیگر از مواردی است که در عایق سازی ساختمان تاثیر بسیاری دارد. که می توانید با انتخابی درست و به جا هم ساختمان را عایق سازی کنید هم در طراحی دکوراسیون اصفهان تاثیر بسزایی در  بگذارید. در مورد انتخاب صحیح در ساختمان می توانید مقالات مرتبط با درب ها مطالعه نمایید.سقف ساختمان  یکی دیگر از موارد در ساختمان سازی است که می‌تواند در عایق سازی و سبک سازی ساختمان کمک کند. استفاده از سقف یوبوت  در ساختمان سازی می تواند علاوه بر سبک سازی ساختمان عایق صدا و دما باشد که در آپارتمان‌های چند طبقه کاربرد بسیاری دارد.

 بازسازی ساختمان:

 اگر در ساختمان های قدیمی زندگی می کنید و توان ساخت ساختمان های جدید را ندارید می توانید دست به بازسازی ساختمان بزنید. نکته مهم در بازسازی ساختمان ها عایق سازی و ایجاد طراحی دکوراسیون داخلی مدرن می باشد. عایق سازی طراحی می توانید از درب و پنجره های دوجداره و درب های ضد سرقت و…  استفاده نمود. که شاید هزینه‌هایی برای شما داشته باشد اما با جلوگیری از اتلاف انرژی میتواند در هزینه ها صرفه جویی کند و در دراز مدت به سود شما خواهد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.